Oldalak

2009. dec. 11.

Mézeskalácsból

Elkészült életem első mézeskalács tálja. Nem olyan ékes, díszes, írókával rajzolt, ezeket a finomságokat későbbre tartogatom, mikor lesz 1-2-sok órám eljátszadozni :)
A mézeskalács tál és a mézes sütik tésztája a jól bevált fűszeres mézes pogácsa tésztája - a fűszerek tetszés szerint változtathatók, így egy tésztából elég sokféle süti kihozható.
Tény, hogy a masszából könnyebb mézes pogácsákat böngyörgetni, mint tálnak megformázni, de nem volt vészes, másodszori nekifutásra sikerült szépen beteríteni a formát.

A tészta hűtőben csücsül egy éjszakát, de inkább egy napot - sőt, tapasztalatom szerint két nap hidegen ücsörgés is csak hasznára válik, könnyebben formázható.
Éles késsel még a tálban nyolc részre osztom és a mézeskalács tálhoz nagyjából másfél adagnyit használok el.
Lisztezett lapítón, gyors mozdulatokkal átgyúrom, kinyújtom fél centi vastagra. Óvatosan alányúlva a tenyeremre teszem, igyekszem nem összegyűrni a tésztát, majd egy középen nem lyukas, előzőleg sütőpapírral bevont kuglófformára borítom. Lehetőleg úgy, hogy a formát mindenütt körbeérje.
Ujjbeggyel elegyengetem, hogy kitöltse a kuglófforma hullámait, majd a túllógó tésztarészt éles! késsel levagdosom, ujjal kicsit elegyengetem. A művet tepsire emelem.
Tejszínes tojással átkenem, a szélekre szeletelt mandulát biggyesztek és az egészet bőven megszórom kókuszreszelékkel.
Néhány perccel tovább sütöm, mintha pogácsának sülne.
A kész mézeskalács tálat tepsistől hűlni teszem. Csak akkor kezdem lebontani a kuglóf formáról, mikor teljesen hideg. Ezzel megszenvedtem, egy-két helyen ráncot vetett a sütőpapír és a tészta ragaszkodott hozzá, de végül is én győztem :), a mézeskalács tál is egyben maradt :) és a kuglóf formát sem kellett szétvágnom.

A Chef Viki által kiírt Ajándékok a konyhából VKF!-re érkező mézeskalács ólomüveg sütivel, mézes pogácsa szívecskékkel, holdakkal, csillagokkal töltöm meg.



A képek minőségéért elnézést, halódott a fényképezőgépünk, bekapcsolt és fényképezett is, de a "kukucskáló" fekete maradt, így érzésre kattintgattam.
Tény, finom volt, a sütik nagyon gyorsan elfogytak, pedig sok fér egy ilyen kuglóf forma mézeskalács tálba :)



És ... a legjobb referencia ... komolyan, kell ennél nagyobb dicséret és elismerés? :D



Onnan is haraptam egyet, és onnan is haraptam, és most innen harapok majd ...



Mézeskalács tál vacsora után egy bögre langyos mézes tejecske.



Jó étvágyat!

6 megjegyzés:

Dóri írta...

Láthatóan ennivaló itt minden és mindenki. Főként a gyönyörűszép Manókád!

Chef Viki írta...

Garffykám, ez fantasztikus!

Ügyes kis kezed van!

szepyke írta...

Meg onnan is haraptam, meg onnan is haraptam, meg onnan is!:))
Hát, ez milyen édes!

trinity írta...

Ez szenzációs!! Nagyon ügyes vagy, tudod-e??? Ez ám a szuper, anyu olyan tálban tálal, amit el lehet rágicsálni:))))

Karulino írta...

Továbbra is tisztelem a fantáziád és türelmed.

Max írta...

Szia!

Remélem egy kis játék még belefér az ünnepek előtt. Dobnék egy kérdést:
http://href.hu/x/avm5
Előre is köszönöm!

Max