Oldalak

2009. júl. 11.

Süti ... cukkinivel

A kiskert továbbra is bőven ontja a hars zöld héjú, zsenge, roppanós húsú cukkinit. Volt már és lesz még belőle krém/leves, kenyér, köret, apró falatkák, sült házi fűszervajjal, bundázva, tempura tésztában. És ha már ennyi mindent főztem-sütöttem belőle, gondoltam, legyen teljes a sor és jöjjön egy cukkinis sütemény. :-)
Na ja. Ötletnek nem volt rossz, de még soha nem sütöttem, tudtommal nem is ettem ... irány a net, receptek tömkelege, de a legtöbb mind egy téma körül forgott és az összetevők inkább arányaiban, mint milyenségükben tértek el egymástól.
Mikor már zsongott a fejem és az összes kezemügyébe eső cetlit, kis és nagypapírt teleírtam cukkinis sütireceptekkel, úgy gondoltam, itt az ideje, hogy megalkossam a Garffyka féle cukkinis sütit, version 1. :-)

Az erős zöld cukkinihéj darabkák, a durvára aprított csokoládé és dió izgatóan, csábítóan kacsint a megszelt koszorúban, az étcsokoládé és cukrozatlan kakaó fenségessé emeli az ízeket (nagyoncsokis :-), s ha az ember gyereke figyelve elég közel hajol a sütihez, hallhatja a sütiszirének énekét "egyél meg, egyél meg, egyél meg, egyél meg, ..."



Cukkinis-diós-csokoládés koszorú


hozzávalók

4 tojás
15 margarin
15 dkg liszt
15 dkg teljeskiőrlésű rozsliszt (ha nincs, lehet a liszt összesen 30 dkg liszt, BL55)
3 dkg cukrozatlan kakaópor
15 dkg cukor
1 cs. sütőpor
10-12 dkg durvára vágott dió
30 dkg cukkini, reszelve
pici csipetnyi só
1 tábla (10 dkg) ét bevonó csokoládé
2 ek sütőrum

tetszés szerint 2-3 sárgabarack, 1 maréknyi cseresznye

Az étcsokit durvára vágom. A diót száraz serpenyőben megpirítom és szintén durvára aprítom.
A margarint kicsit felolvasztom, nem kell teljesen folyékony legyen, de olvadtabb állapotú, mint a csak puha.
Hozzáteszem a cukrot, kikeverem, majd egyenként a tojásokat és mindegyikkel alaposan kidolgozom, majd hozzáöntöm a sütőrumot is.
Kimérem a liszteket, 4-5 ek-nyit félreteszek, a többihez keverem a kakaóport, pici csipetnyi sót, sütőport.
A cukkinit alaposan megmosom és héjastól lereszelem (almareszelőn). Én, amennyire lehet, hosszában reszelem, így nem aprózódik el nagyon a húsa és nem lesz pépes. Zsenge, fiatal cukkinit nem kell meghámozni, csak ha öreg, sok és nagymagos cukkini van kéznél, akkor azt legalább nagyjából ajánlatos megpucolni, és a magos belső részét a reszelésnél kihagyni.
A liszt-kakaó-sütőpor triót kanalanként a tojásos-cukros keverékhez szitálom és alaposan elkeverem.
A félretett liszttel megszórom a reszel cukkinit, átforgatom, hogy minnél jobban érje, majd a lisztes-tojásos masszához adom. Eddig ovális kézi habverővel dolgoztam, mos villára (fakanál) váltok és beleforgatom a liszttel meghintett cukkinit, majd az aprított csokit és a dió nagyobb részét, és keverem, míg a csoki és dió darabokat leszámítva, szép, sima masszát kapok.
Kisebb koszorúformát kivajazok-lisztezek (ha tepsi, akkor kisméretű és lehet sütőpapírral bélelni), beleöntöm a tésztát. Megszórom a megmaradt dióval, a negyedbe vágott sárgabarack cikkeket és maroknyi magozott meggyet a tetejére rendezem.
Előmelegített (175-180) sütőbe tolom és 45-50 percig sütöm, az első 10 perc után visszaveszem a hőmérsékletet 170 fokra. Sütőtűvel megszurkálom itt-ott, mielőtt késznek nyilvánítom (ha nem ragad a tűre, akkor átsült; ha a tű maszatos, akkor még kicsit sülni hagyom.
A kész koszorút sütőrácsra állítom, nagyjából 10 percig a formában pihentetem, majd kiveszem és továbbra is rácsra téve, konyharuhával letakarva hagyom kihűlni.



A cukkini egyáltalán nem érződik benne; mondjuk, ez a zöldség, egymagában, fűszerek nélkül, amúgy is elég vérszegény az ízét tekintve. Viszont rendkívül jó állagú lesz tőle a sütemény, másnapra is - ha sikerül elhessegetni a csenőmanókat :-) -, elég egy konyharuhával letakarni, nem szárad ki.



Jó étvágyat !

7 megjegyzés:

Ancsika írta...

Garffykám! világbajnok sütit alkottál! :)) Egy vékony szeletet várok; ablak nyitva! :))))

Garffyka írta...

Ancsika, máris repül :D

Süti Bazár írta...

Isteni finom szaftosnak néz ki. Kívül-belül nagyon guszta. Tuti, kipróbálom. Köszi!

szepyke írta...

Jesszusom, ez nekem nagyon bátor tettnek látszik.
Mindig tátott szájjal nézem, ha valaki ilyen bátran belevág valamibe, gratulálok! Én nem mertem volna...
:D Viszont a képek téged igazolnak!

Chef Viki írta...

Abszolút meggyőző :-))

Idáig hallik a szirénének :-D

trinity írta...

Igen, az ének ide is elért-de süti nem jött vele:OO
Hol lehet kérem reklamálni???:))))

Garffyka írta...

Trinity, már jeleztem a szirénügyi sóhivatalnál a szállítási hiányosságokat :D