Oldalak

2009. máj. 31.

VKF! - bazsalikommal, rozmaringgal

étteremalakítás

Nos, ez az utolsó, a VKF! XXV kiírásra szánt, receptem. Cukroskata nagyon ötletes témát választott, bármilyen étel, amiben krumpli van. Lubickolni lehetett a finomságos receptek bőségében, s csupán a melyiket válasszam, melyiket szeressem kérdés okozhatott némi fejtörést.

Ezt a zöldfűszeres krumpliételt leginkább újkrumpliból készítem. Könnyen variálható, fűszerek függvénye, hogy pikánsan csípős, vagy inkább szerényen visszafogott a tálalt finomság. Pohár bor mellé is kitűnő kísérő, többféle borssal készítve szinte rimánkodik egy kis jófajta itókáért.

Illatos, borsos újkrumpli

hozzávalók

20 szem újkrumpli - ehhez inkább a piros héjút szoktam válogatni
8 nagyobb levél bazsalikom
14-16 rozmaring levélke
3 zöldfokhagyma - vagy 4 duci gerezd fokhagyma
6-7 dkg margarin
6 bő csipet durvára őrölt bors

A krumplikat dörzsiszvaccsal vagy körömkefével alaposan megdörgölöm és leöblítem, majd félbe, negyedbe vágom.
A zöldfűszereket és a zöldfokhagymát felaprítom, s mikor a serpenyőben melegedni tett margarin habzásig hevült, rádobom, félre is húzom a tűzről, párszor alaposan átkeverem. A konyhát, sőt az egész földszintet azonnal betölti a bazsalikom és rozmaring intenzív, átható, de egyúttal nagyon kellemes illata.
A negyedelt krumplikat egy tepsibe teszem, ráöntöm a zöldfűszeres, fokhagymás, forró margarint, bőven megszórom a durvára őrölt borssal és lapos fakanállal összeforgatom.
Forró (200 fok) sütőbe tolom és nagyjából 35-40 percig sütöm, időnként átforgatom. Az utolsó pár percben, ha van, grillezésre állítom a sütőt. Nem sózom, az ízkavalkádból nem hiányzik a só.
Amint ehetőre hűlt, megkóstoltam, s ez most szinte végzetesnek bizonyult, úgy kellett dugdosnom magam elől, hogy ebédre is maradjon.
Én csak magában, némi paradicsom-uborka-zöldhagyma salátával ettem. Férfiembereimnek kicsontoztam a zöldséglevesben főtt csirkecombokat és egy evőkanálnyi, a krumpli alól elvett, fűszeres, forró margarinban átforgattam, pirítottam.



Jó étvágyat!

4 megjegyzés:

trinity írta...

Tobzódunk a krumpliban:)))
El is hiszem, hogy magában is fennséges volt, átveszem tőled ezt a készítési módot!!!

Garffyka írta...

Trinity, megéri, kevés munka van vele és nagyon finom! A forró vajon megfuttatva a zöldfűszerek még jobban kiadják az ízüket :)

Kata írta...

Nagyon szorgalmas voltál, krumpliból csillagos ötöst érdemelsz:)

Garffyka írta...

Köszönöm :) Tényleg lázba hozott, az egyszerűsége miatt nagyszerű téma.