Oldalak

2009. máj. 7.

Sülnek a pelyhes ...

... kekszhegyek :-)
Mégpedig hárompelyhes (étteremalakítás).
Az egy hete szomorúan és üresen tátongó angyalkás kekszesdoboz láttán bepánikoltam és nekiláttam sürgősen pótolni a hiányt. Zabpelyheset gondoltam sütni, teljeskiőrlésű liszttel és rozsliszttel. Igen, ám, de kevés volt otthon a zabpehely. No para! felkiáltással és merész gondolattól vezérelve így lett a 15 dkg zabpehely helyett nagyjából harmadolva zab-, búza- és rozspehely a kekszben.
Hmmmm :-D
Ropogós, de nem száraz. Kellően átsült, de mégis dombocskányin magaska. Szuper jó állagú. Manapó szerint finomabb volt, mint a korábbi, csak zabpehellyel készülő, és Manó is csak úgy gyűrte.
Pillanatok alatt összeállítható massza és a "kiszaggatás" sem igényel órákat, mindössze elegendő tepsiről kell gondoskodni.
Maga a kicsattanó egészség, háromféle pehellyel, teljeskiőrlésű- és rozsliszttel, kevés cukorral és mézzel.



Hárompelyhes keksz

hozzávalók

15 dkg vaj
5 dkg cukor - az eredeti 15 dkg helyett
1 bő kk méz
15 dkg pehely - eredetileg csak zab, most 5-5 dkg zab-, búza, rozspelyhet használtam
10 dkg teljeskiőrlésű liszt - nem mértem, de ebből a mennyiségből 2 bő ek-nyit teljeskiőrlésű rozslisztet használtam
1 tojás
1 kk frissen reszelt gyömbér
1/2 kk szódabikarbóna
1 csipet só
reszelt citrom- vagy narancshéj

8-10 dkg étcsoki durvára aprítva

A vajat, a cukrot és mézet habosra keverem, hozzáteszem a tojást, újra kihabosítom (kéz mixer, mert kényelmes vagyok). Belereszelem a gyömbért és a narancshéjat, majd rászórom a lisztekkel és szódabikarbónával, sóval elvegyített pelyheket. Innentől villával keverem össze, lehet természetesen fakanállal is, de kézi mixert nem érdemes használni, mert sűrű állagú, összeálló massza lesz a végén.
Két, kicsit vizes kiskanál segítségével csinos diónyi halmocskákat rakok sütőpapíros tepsire, egymástól tisztes távolságra.
Előmelegített, 180 fokos sütőbe tolom és 12-14 percig sütöm. Megvárom, míg félig-meddig kihűl, csak aztán kezdem noszogatni a kekszeket a tepsiből kifele; melegen nagyon törékenyek.

Két adagot sütöttem, egyet csak pelyhesen, a másodikba csempésztem némi durvára vágott csokit is (ét tortabevonó). A két adagból jutott az angyalkás kekszes dobozba és vándorbatyú nem lévén kéznél, kockás konyharuhába csomagolva az irodába is hoztam. Ebben a mai rohanó világban, sose lehessen tudni, mikor ugrik ki a bokorból a mesebeli csalafinta róka (értsd főnök), hogy üveghegyen túli vándorútra invitáljon (értsd vég nélküli konferencia hívások); jól jöhet a hárompelyhes keksz hamuba sült pogácsa híján.



Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

Ancsika írta...

Bogaram! nem gondolkodtál még el azon, hogy kekszgyárat nyiss??? :))

trinity írta...

Ancsi, dehogynem....
Már megbeszéltük egyszer régen, hogy szíve szerint...Csakhát a fránya realitások....

Garffyka: szuper kis kekszek! Másoknál is olvastam, jobb a zabnál a rozspehely és a búza....
Nagyon tetszik a kis batyus keksz:)))