Oldalak

2009. ápr. 21.

Sütőzacskós kalandok

Húsvét alatt is dúlt az étteremalakítás, s ha később is, de most és alant postra kerül idei húsvéti menünk második felvonásának receptje is.

A tárkonyos raguleves után, ami önmagában is laktató volt, talán túlzásnak tűnhet a (sütő)zacskós csirke, de nagyon jól passzoltak és a csirkével együtt sült zöldségek, valamint a vele tálalt ropogós saláta "könnyűvé" tette a második fogást.
Először használtam sütőzacskót és ha Chef Vikit nem hallom áradozni róla, talán most se próbáltam volna ki.
Azt, hogy egy sütéshez két sütőzacskót is elhasználtam, tapasztalatlanságomnak tudom be. Az történt, hogy a sóval, borssal és zöldfűszerekkel megszórt csirkemell darabokat és a nagyobbra vágott zöldséget beletettem a zacskóba, utánnaöntöttem kevéske oliva olajat, egy loccsantásnyi fehérbort, majd a zacskó száját összefogva, gondoltam, alaposan összerázom. Nem kellett volna. A zacskó kiszakadt és tartalma, csirkéstől, zöldségestől, borostól a konyhapulton landolt. Dícsértem is magam, miközben hirtelenjében nőtt plusz kezeimmel igyekeztem megakadályozni, hogy az olajos-boros-fűszeres lé a konyhakőre jusson.
Tragédia nem történt, a közvetlen katasztrófa elhárítása után előkaptam egy másik zacskót, hibámból okulva a belevalókat előbb egy tálban összeforgattam és így raktam a sütőzacskóba. A végeredmény illatos-zamatos-csábító ízkavalkád volt.

Borsos csirke zöldségekkel, sütőzacskóban

hozzávalók

2 csirkemell
3 szál murok
1 szál petrezselyem
6-7 nagyobb fej gomba
8-10 gerezd fokhagyma (lehet kevesebb is, mi nagyon szeretjük a sült fokhagymát {is :-})
2 nagyobb alma
só, durvára őrölt színes bors
bazsalikom, rozmaring (ezekből friss zöldet használtam)
1 ek oliva olaj
nagyjából fél dl fehérbor

A csirkemelleket leöblítem, papírtörlővel meglapogatom, lebőrözöm, negyedekbe vágom. Pár csipetnyi sóval bedörzsölöm, majd alaposan megszórom durvára őrölt színes borssal és ezt is alaposan a húsba dörzsölöm.
A zöldségeket megpucolom, a gombát, méretétől függően negyedbe-nyolcadba vágom, a murkot és petrezselymet centinyi széles karikákra, az almákat negyedelem, a fokhagymákból a nagyon duci gerezdeket elfelezem.
A csirkéket és a zöldséget egy nagyobb tálba teszem, ráöntöm az oliva olajat és a bort, megszórom a hanyagul (értsd: durvára) felvágott zöld fűszerekkel és jól összeforgatom.
Az egészet sütőzacskóba teszem, a zacskó száját összekötöm az előzőleg levágott, egyujjnyi széles csíkkal, majd tűvel (nagyon hegyes, vékony pengéjű késsel) megszurkálom.
A megpakolt sütőzacskót tepsibe teszem, majd 180 fokra előmelegített sütőbe tolom, nagyjából 50-60 percre. A sütési idő után kiveszem a tepsit, óvatosan, hogy a kicsapó forró gőz ne égessen meg (megégetett) felhasítom a zacskót és így teszem vissza néhány percre, hogy a husik kicsit megpiruljanak.
A bor enyhén pikáns ízt ad az omlósan puhára sült húsnak, a zöldségek kellemes-intenzíven megőrzik saját ízük, összeségében zamatos ízkavalkád kerül elő a lerből.
Salátával és/vagy savanyúsággal tálalom.



Jó étvágyat!

Szószedett:
murok - sárgarépa
ler - tűzhely sütője

5 megjegyzés:

Edit (Esc) írta...

En is osszerazom, de nem "alaposan". Maskor az "alaposant" hagyd ki!
Ez a zacskos kaja Imo egyik kedvence, nem csodalom, puha zaftos lesz tole a hus!

Garffyka írta...

Edit, rátapintottál a lényegre :-), az alaposan volt a bibi.

trinity írta...

Én úgy szintén..Nem is össszerázom, hanem 1-2 percenként átfordítom a tetejét az aljára...Ez is elég. Ja, és csak ezután lyukasztom ki:))))

Amúgy ha valami borul nálam, az vagy a tej, a szekrény alá-azért, mert az jó büdi lesz, vagy az olaj, az meg azért, mert baromi nehéz feltakarítani...:))))

Garffyka írta...

Trinity, ha már lúd, legyen kövér, s ha már borul, legyen munka vele, igaz?
:-)

Chef Viki írta...

Imádok borral főzni :-) Olyan zamatos lesz tőle minden...

Csudába azzal a rázással :-(