Oldalak

2009. ápr. 8.

Hagymák házassága

Hagymaleves. Nem francia, mert abban pl nincs medvehagyma. A mienkében volt. És néhány duci gerezd fokhagyma is. Sőt, egy nagyjából 5 cm-es póréhagyma darabkát is belevágtam. A sajtos pirítóst meg lefelejtettem. De így is finom volt. Még étteremalakítás alatt is :-)

Medvehagymás hagymaleves

hozzávalók

1 marék medvehagyma (kb 18-20 levél)
3-4 duci gerezd fokhagyma
5 cm póréhagyma
5 nagyobb fej hagyma
1 bő ek liszt
alaplé (vagy levescsont és víz, vagy leveskocka és víz)
tej
1 ek mustár
2 ek vaj
só, bors, borsikafű

Az összes hagymát megpucolom. A medvehagymát és fokhagymát apróra, a pórét karikára, a hagymát vékonyan félfejre vágom.
Habzásig melegítem a vajat, a medvehagyma kétharmadát és a többi hagymát rászórom a vajra és közepes lángon, állandóan kevergetve aranyszínűre üvegesítem, pirítom.
Megszórom a liszttel, fél-egy percig kevergetem és azonnal fel is öntöm vízzel. Először apránként, hogy teljesen csomómentesre keverjem a lisztes hagymával, majd annyi vizet teszek még hozzá, hogy kb két ujjnyira ellepje. Beleteszem a levescsontot (három csirkecomb csontja, egy kis husival rajta), sózom, megszórom frissen őrölt borssal és picit félrebillentett fedő alatt, alacsony lángon - forrjon, de ne buzogjon - nagyjából 20-25 percig főzöm. Ezalatt a hagymák szinte teljesen szétfőnek.
Egy kanálnyi mustárt összekeverek kevéske tejjel és a levesből egy merőkanálnyi lével, majd a leves állandó kevergetése mellett, visszaöntöm. Még nagyjából 1,5-2 dl tejet töltök hozzá, s ha túl sűrűnek találom, kevéske vizet. Beleszórom a visszamaradt medvehagymát, bő csipetnyi apróra vágott borsikafüvet és egyet rottyantok rajta, hogy a tejtől keletkezett hab eltűnjön. Megkóstolom, ha kell, utánna ízesítem.
Ha nem felejtettem volna el, fokhagymás-sajtos pirítóssal tálaltam volna, így csak magában, kevéske reszelt sajttal (pl parmezán sajtot reszelek a tányérba és arra merem a levest).



Jó étvágyat!

1 megjegyzés:

trinity írta...

Hagymát-hagymával:))))Bocs, de eszembe jutott a film-azt is nagyon szeretem...De ez a leveske is fincsi-még pirítós nélkül is:)))))