Oldalak

2008. dec. 5.

Muffin - Manóval, túróval, csokival

Bemutatom, ő az, a túrós-csokis muffin.
Bár gyerekjáték elkészíteni, úgy gondoltam, segítek egy kicsit édesanyának, hogy hamarabb meglegyünk :-)
A muffinok pikk-pakk el is készültek, én sem lettem fülig maszatos :-), de amilyen hamar meglettünk velük, sajnos olyan hamar hűlt helyük is lett ... Mire anyával kezet mostunk, ő elmosogatott, elpakolt és megterített, még hírmondónak is alig maradt pár darab, így fényképek nem készülhettek
Sebaj, legközelebb! Addig is, ha kedvet kaptok hozzá, így kell készíteni.

Túrós-csokis muffin

hozzávalók

30 dkg liszt (10 dkg lehet teljeskiőrlésű)
15-20 dkg cukor
1 cs vaniliás cukor
1 cs sütőpor
fél citrom/narancs reszelt héja
+
25 dkg túró
10 dkg olvasztott, langyos margarin
4 tojás
1,25 dl tej
+
3-4 csík, durvára vágott csoki; ezt el is lehet hagyni, de lehet fele-fele durvára aprított dióval keverni

Anyát megkértem, olvassza meg a margarint, ugye azt a tűzhelyen kell és oda én még nem mehetek, mert forró és bibis lehet a kezem, az pedig fáj. Úgyhogy erre inkább anyát kértem meg, szépen.
A liszteket, miután édesanya kimérte, tálba szórtam és összekevertem a cukrokkal és sütőporral. A túrót egy másik tálban kézzel összenyomkodtam, édesapa is úgy szereti, ha maradnak túródarabocskák a muffinban :-) (anya azt mondta, át is lehet törni a túrót, ha valakinek úgy jobban tetszik). Segítettem feltörni és a túróra pottyantani a tojásokat, majd ráönteni a tejet, végül a langyos margarint is hozzátettük.
Zümmögő keverővel (édesanya kézimixernek is nevezi) kicsit összekevertük, majd átkanalaztam a lisztes edénybe és ott is jól összekevertem.

,

A csokit is édesanya vágta apró darabokra, mert azt ugye éles késsel kell; próbáltam én is vagdalni a bárdommal, amit Morzsikáktól :-) kaptam, de ez a csoki keményebb volt, mint a kockásszalvéta-csirkehusi.

csokiszórás, két kézzel és csipettel

minden valamirevaló séfnek maszatos lesz a keze :-), illlllyen maszatos

de maszatos kézzel nem lehet keverni, így megengedtem édesanyának, hogy megtörölje

A felaprított csokival már csak kicsit kevertem, aztán belekanalaztam a szilikonos muffinsütőbe, amit édesanya már vékonyan kikent margarinnal (vagy papírkapszlival bélelet hagyományos muffinsütő); úgy kétharmadig, mert édesanya azt mondta, sülés közben megnőnek és kipotyog, ha túl sokat teszek bele.
a sütőformát gondosan ellenőrizzük, minden oldalról

ezt édesanyától láttam, sőt, édesapa is megkóstolja, amit főz, igaz, ők kanállal, de hát a kezem kéznél volt

Ügyesen kevertem, mert sok-sok, apa szerint 16 darab, muffin lett belőle.
(anya: 12 + 4-5 muffin lesz, két részben sütöm, mert ugye a muffinsütők csak 12 db-ak)

látod édesanya? így kell belekanalazni; na jó, egy kicsit kanalazhatsz te is; de ügyelj, a lyukba menjen, ne mellé

hmmm, kiskanállal kóstolva is ugyanolyan finom, mint az ujjamról

Jó étvágyat!

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Vikibácsival :) imént nézegettük végig cukrász Manó legújabb művét.

Bámulatosan ügyes kislegény, aki még azt is tudja,hogy anyát kell megkérni a tűzhely használatára, mert forró és bibis lesz az ujja :))

Névtelen írta...

Egyem a kis szivét! Kész cukrász lesz ez a kisember mire felnő

D. Gabi

Niki írta...

Egy ilyen kis kuktával,nagy segítség a sütögetés:oDDDD Nagyon tündérke:))))