Oldalak

2008. szept. 3.

Sült paradicsom és minimalista tészta

Hmmm, sült paradicsom. Egyik kedvencem, de amíg Max meg nem osztotta a készítés titkát, nemigen volt teljesen tiszta képem arról, hogyan is készül. Végülis nagyon egyszerű.

Vesz az ember néhány (sok-sok, mert éppen paradicsomdömping van a kiskertben) szép, ép paradicsomot, a jó az, hogy az sem baj, ha nem öklömnyi nagyok. Szóval ott áll az emberke a paradicsomokkal, megmossa, kettévágja, a szár részét kikanyarítja, belesorakoztatja egy tepsibe, önt rá, alá bőven olivaolajat és az egészet betolja 120-150 fokos sütőbe, cirka 2,5 órára. Ha az emberkét történetesen Garffykának hívják, bizony egy gáztepsinyi paradicsomhoz hozzácikkez 5-6 gerezd fokhagymát, letépked és apróra vág friss oregánót és rozmaringot, és ezt is a sütésre várakozó paradicsomhoz adja.


Félidőben átforgattam. Íme, a sült paradicsomok, még tepsiben.


Üvegbe adagoltam és irány a hűtő (két üvegecske, mert a többit elajándékoztam ÉSzülőknek, kollegáknak).



Most sül a második gáztepsinyi paradicsomom. Igaz, Max azt írta nem érdemes nagyobb adagot készíteni, mert gyorsan megvan és valóban kevés a munka vele, de hát a kiskertre mégsem szólhatok rá, hogy várjon azzal a paradicsom éréssel, mondjuk novemberig :-) Pedig nem is lenne rossz, télvíz idején frissen szedett, sk kiskerti paradicsomot enni :-)

S ha már van sült paradicsomom, gondolatban megfőztem, virtuálisan finomnak tűnt, hát a gyakorlatba is átültettem a következő gyors tészta ételt:

Minimalista tészta sült paradicsommal

hozzávalók: tészta, sült paradicsom, cukkini, sajt, olaj (a paradicsom alól), só, bors.

Vizet teszek főni, mikor zubog picit megsózom, kanálkányi olajat öntök hozzá és belezuttyintom a tésztát. Amíg fő, egy kisebb cukkinit megmosok, felkockázok és a sült paradicsomról leöntött kevéske forró olajon megfuttatom. A tésztát leszűröm (nem öblítem, csak lecsöpögtetem), még forrón hozzákeverem a cukkinit és néhány darab sült paradicsomot (amit érdemes villán tartva kicsit lecsöpögtetni, hogy ne legyen túl olajos az ételünk). Frissen őrölt borssal megszórom, lazán összeforgatom, kevéske reszelt sajttal tálalom.


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: